لق شدن دندان دائمی و درمان بوی بد دهان

دوشنبه 25 مهر 1401
19:33
علی اکبر


  • دندان های نیش
  • نخ دندان
  • بررسی رشد دهان و دندان کودک یا نوجوان
  • آمالگام کارور
  • لیست تجهیزات دندانپزشکی ترمیمی
  • تورک رنچ ها
ابزار تری دندانپزشکی در شکلهای مختلفی طراحی شده است که هرکدام برای بخشی از خدمات دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد و شامل سینیهای بهداشت دندان، سینی مخصوص عملیات دندانی و سینی مخصوص جراحیهای دهان و دندان است. پنس دندانپزشکی برای جابهجا کردن مواد و گاز به داخل و خارج از دهان استفاده میشود، این پنسها انواع ساده و سرکج دارند که هرکدام دارای سایزبندیهای متفاوت است. پروپ دارای علائم خاصی است که میزان عمق پاکتهای لثه را نشان میدهد، لق شدن دندان دائمی این نشانهها شامل اندازه 1 میلیمتر، 3 میلیمتر و SRP هستند. رول های دندانپزشکی دارای الیافی با قدرت جذب بسیار بالای مایعات هستند و تمیز کردن دهان و همچنین وسایل و تجهیزات دندانپزشکی با این وسایل صورت میگیرد. این وسیله برای پخش کردن آمالگام در عمل پرکردن دندانهای پوسیده استفاده میشود. گوده آمالگام نیز در تکیب استفاده میشود. از این ابزار برای تمیز کردن حاشیه داخلی و خارجی دندان از مواد اضافه استفاده میشود. از این وسیله برای فشردن مواد آمالگام در حفرههای دندانی استفاده میشود، سری این وسیله نرم و دایرهای شکل است و در سایزهای کوچک و بزرگ و بهصورت یکطرفه و دوطرفه وجود دارد. کاربرد برنیشر در صاف و صیقلی کردن آمالگام بعد از فشردن آن است، این وسیله دارای یک سری توپی شکل است و برای تمیز و مرتب کردن سطح آمالگام از آن استفاده میشود. تی برنیشر برای صاف کردن سطح آمالگام بعد از تمیز کردن آن مورد استفاده قرار میگیرد. در حقیقت تراشیدنهای اولیه آمالگام روی دندان به وسیله این ابزار صورت میگیرد. این ابزار دارای یک فلز نرم است که یک سر آن توپی و سر دیگر آن پدالی شکل است.
  • استفاده از پرسنل حرفه ای
  • و
  • توربین هوا (از مهمترین وسایل دندانپزشکی ترمیمی)
  • موتور ایمپلنت دست دوم
  • دریافت داروی آرامبخش به روش استنشاقی
  • قرقره کردن سرکه سیب
  • توجه کافی به بیمار
  • بیماران دارای مشکلات تنفسی و آسم
آيا مسواك برقي بهتر از مسواكهاي معمولي دندانها را تميز ميكند؟ در سال 1993 ميلادي مسواك برقي اختراع گرديد اين مسواكها در انواع مختلف به بازار عرضه شدهاند كه برحسب نوع حركتشان تقسيم بندي ميشوند اين مسواكها ممكن است داراي حركات عقب جلو يا چرخشي باشند. 1ـ افرادي كه فاقد انگشتان كافي باشند. 2ـ افرادي كه تحت درمانهاي ارتدونسي (رديف كردن دندانها) قرار دارند. 3ـ بيماراني كه به علل عقلي و يا جسمي قادر به رعايت بهداشت خود نميباشند. نظرات متفاوتي در مورد برتري مسواكهاي برقي يا دستي بر يكديگر وجود دارد ولي بطور كلي تفاوت چشمگيري بين اين دو مشاهده نميشود. تغذيه نوزاد با شيشه شير چه زيانهايي دارد؟ هنگام تغذيه طفل با پستان بين مادر و طفل رابطه عاطفي به وجود ميآيد ولي در تغذيه با شيشه شير اين رابطه وجود ندارد. اين رابطه عاطفي كه در نتيجه نگاههاي مستقيم مادر به چشمان طفل تماس و گرمي بدن و لبخند و تبسم وي به وجود ميآيد، اثرات مهمي در سلامت روحي و رواني و رشد احساسات و عواطف كودك دارد.

دانستنی های دندانپزشکی زیبا

تبریک خالصانه روز دندانپزشک را همراه با زیباترین لبخندها به شما عزیز دوستداشتنی پیشکش مینمایم. لبخند زیبا، دندانهای درخشان، قلب شاد و آرامش روان چیزهایی هستند که دندانپزشک به افراد جامعه هدیه میدهد. با احترام و سپاس، فرا رسیدن بیست و سوم فروردین ماه، روز دندانپزشکی را به شما صمیمانه تبریک عرض مینمائیم و برای شما دندانپزشک محترم اعتلای مقام و علو منزلت آرزو مینمایم. امیدواریم ستاره زندگی و اختر دانشتان، پیوسته ایام بر درمان بوی بد دهان  دل بیماران بتابد. میدانی زیباترین خط منحنی دنیا چیست؟ لبخندی که بیاراده روی لبهای بیمارانت نقش میبندد و تو هستی که آن را خلق کردهای. تا وقتی که میتوانید گره را با انگشتان خود باز کنید، از دندانهایتان استفاده نکنید. اگر چند روز درد دندون کشیده باشی، اون وقت دندانپزشک رو فرشته نجات و عامل خوشبختی خودت میدونی. هرچه ملاقات کمتری داشته باشیم، خوشبختتر هستیم.. همان چیزی است که یک دندانپزشک به ما میدهد. دندان پزشکان مجموعهای مهربان و بی رحم هستند.. حضورت اشارتی ست پیامبرانه، شاید دردمندی به دستان تو دخیل بسته باشد. اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماریها بر کسی پوشیده نیست.

دندانسازی و دندانپزشکی

انتخاب انواع مختلف و سطح دسترسی به امكانات بیشتر در اختیار دندانپزشك بوده و متناسب با نیاز كاری خود، می تواند یك مجموعه مناسب را تهیه نماید. همچنین به منظور حمل راحت، از چرخ های با استحكام بالا و در عین حال با اندازه مناسب و با قابلیت جمع شدن و قفل شدن برای مواقعی كه امكان حركت های احتمالی ناخواسته وجود دارد، استفاده می گردد. دستگاه تصویربرداری پرتابل، مشخصاتی كاملا مشابه با انواع متداول مورد استفاده در مطب دارد و در آن تنها از پایه چرخدار مناسب و حتی الامكان با لرزش كمتر به منظور جا بجایی با امنیت بالاتر استفاده شده است. قابلیت تغییر زاویه و موقعیت تیوب X-Ray جهت استفاده برای بیمارانی كه بر روی صندلی، ویلچر و یا تخت قرار دارند، از دیگر مشخصه های این دستگاه پرتابل است . در برخی از انواع این سیستم ها ، از یك دوربین داخل دهانـی (Intraoral Camera) برای عكسبرداری از محیط داخل دهانی بر روی پایه دستگاه تصویربرداری استفاده می گردد.

دانستنی های جالب دندانپزشکی

همانطور که می دانید دندانپزشک بدون ابزار، همانند نقاش بدون قلم مو و رنگ استکه هر چند هنرمندی والامقام باشد نمی تواند اثری درخور توجه را از خود برجای بگذارد. به همین سبب آشنایی با ابزار و وسایل از اهم موارد در هر حرفه ای است. در پایان از مدیریت و پرسنل انتشارات شایان نمودار که در سالیان اخیر جهت اشاعه فرهنگ دندانپزشکی کشور، گام های ارزشمندی را برداشته اند، قدردانی می کنم. وسایل دندانپزشکی بخش ظریف و پیچیده ای از حرفه دندانپزشکی محسوب می شوند. همزمان با پیشرفت تکنولوژی در دنیا، وسایل دندانپزشکی نیز دچار تحول شده اند. کتاب حاضر پس از ویرایش دوم، در قالب یک راهنمای جیبی شامل وسایل پایه و قدیمی به همراه وسایل جدید و پیشرفته تر می باشد، همچنین فصل جدیدی به عنوان وسایل و تجهیزات استریلیزاسیون، به کتاب اضافه شده است. یک دندانپزشک باید در رابطه با تمامی وسایل، دانش کافی و جامع داشته باشد چرا که کار او به استفاده از همین وسایل وابسته است.
  1. مدیریت عادات مضر دهانی کودک
  2. از تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) استفاده شود
  3. آموزش بهداشت دهان و دندان به بیمار
  4. همیشه قبل از مسواک زدن دهان خود را خیس کنید
  5. دندان های شیری
  6. یونیت دندانپزشکی کارن
در روند دندانپزشکی ما ، برنامه تشخیص و درمان ما عمدتا به تصاویر رادیوگرافی بستگی دارد. رادیوگرافی دیجیتال به دندانپزشک این امکان را می دهد که تصاویری با وضوح بالا را فوراً روی صفحه رایانه خود مشاهده کند. همچنین این امکان را هم برای ما فراهم می کند تا بتوانیم مشکل بیمار را به موقع تجزیه و تحلیل کرده و تصاویر را با همکاران خود به اشتراک بگذاریم. این جدیدترین تکنولوژی، مزایای بیشتری را به سیستم تصویربرداری دندان با دقت بالا ؛ بخشیده است. روند های متفاوت به انواع مختلفی از سیستم های رادیوگرافی دیجیتال نیاز دارد. شما باید استفاده از جدیدترین تکنولوژی هایی که متناسب با روند کاری ما است ، را در نظر بگیرید. سنسور الکترونیکی اشعه ایکس داخل دهانی. اینها همان رادیوگرافی سریع داخل دهانی با استفاده از اشعه کمتر و کیفیت بهتر هستند. اشعه ایکس پانوراما (پانورکس) تصویر تخصصی و کامل قوس فکی بیمار. سیستم پرتوی مخروطی(Cone beam). این سیستم به گرفتن تصاویر سه بعدی قدرتمند برای کاشت دندان ، معایب ارتودنسی کاموفلاژ  درمان ارتودنسی و سایر اقدامات بالینی کمک می کند. دندانپزشکی در دوران کرونا:همه گیری سریع ویروس کرونا از سال پیش تاکنون در سرتاسر جهان باعث شده است که چالشهای زیادی در راه مراقبتهای دندانپزشکی به وجود آید. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی راهنماییهایی را برای پیشگیری و کنترل انتقال عفونت در محیطهای دندانپزشکی و در نتیجه انجام یک عمل بالینی ایمن ارائه داده است. سازمانهای بهداشتی در هر کشور نیز قوانین و مراقبتهای خاصی را برای دندانپزشکان وضع کردند تا ایمنی پزشکان و بیماران در این محیطها به خوبی تامین شود. ادر این مقاله قصد داریم به بررسی چالشها و چشم اندازهای مدیریتی برای افزایش ایمنی در طی مراقبتهای دندانپزشکی بپردازیم. چرا دندانپزشکی در دوران کرونا ویروس باید با مراقبتهای ویژه انجام شود؟ در دسامبر 2019 زمانی که کرونا ویروس برای اولین بار در چین مشاهده شد، دانشمندان این ویروس را از بزاق بیماران مبتلا به آن جدا کردند تا بتوانند بر روی ویژگیهای آن تحقیق کنند. به این ترتیب متوجه شدند که یکی از مهمترین منابع ویروسی در بدن، بزاق دهان است. به اطراف و ابزار های داخل مطب به خوبی دقت کنید و در صورتیکه احساس کثیفی کردید به هیچ عنوان اجازه معالجه را ندهید زیرا ممکن است باعث بیماری شما و خانواده تان گردد. بهترین دندانپزشک کسی است که در مرحله اول به تمیزی مطب و ابزار های خود اهمیت ویژه دهد. شما به دندانپزشکی رفته اید نه فروشگاه و زیاد خوشایند نیست که دندانپزشک شما را تشویق یا مجبور به خرید محصولی کند. معمولا بهترین دندانپزشک ها فقط یک دندانپزشک معمولی نیستند بلکه یک روانشناس خوب نیز هستند و شما را به خوبی درک میکنند و راهنمایی های حیاتی به شما خواهند کرد. بهترین دندانپرشک با شما یک رابطه طولانی مدت برقرار میکند و قرار ملاقات های بعدی را با شما فیکس میکند تا همیشه دندان های شما را تحت نظر داشته باشد. بهترین دندانپزشک کسی است که به بیمار خود بیش از یک مراجعه کننده اهمیت دهد و با او یک رابطه خوب و محترمانه برقرار کند.احترام به بیماران یکی از بزرگترین خصیصه های دندانپزشکان مطرح است.
[ بازدید : 39 ]
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران زمین است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]