سه شنبه 4 بهمن 1401
18:01
علی اکبر

ایده ها، فرمول ها و میانبرها برای دندانپزشکی کودکان

افرادی که برای منظم کردن دندان ها به کلینیک دنیا دنتال مراجعه می کنند صرف نظر از اینکه روش درمانشان به چه شکل است، باید گفت که مراحل ارتودنسی دندان از آغاز تا انتها شامل 7 کار لابراتوار چیست گام می شود. در ادامه با این 7 گام از مراحل ارتودنسی دندان بیشتر آشنا خواهید شد. چنانچه در هر گام سوالاتی برایتان پیش آمده حتما از طریق شماره تماس های موجود در سایت با همکاران ما تماس بگیرید تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. در این مرحله متخصصین ارتودنسی دنیا دنتال دهان و دندان مراجع را به صورت تخصصی معاینه و چک می کنند. تمام سوابق دندانپزشکی از مراجع پرسیده می شود. برای اغلب مراجعان ممکن است نیاز باشد که با کمک اشعه ایکس از دهان، فک و دندان های آن ها تصاویری گرفته شود تا وضعیت کامل شخص مشخص شود. در این جلسه (که رایگان است) انتظارات مراجعان بررسی می شود و متخصصین ما در خصوص روش های درمان، نحوه پیشرفت نتایج، حصول نتایج، شرایط و خلاصه تمامی نکات با مراجعان صحبت خواهند کرد.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در طول درمان، سن است.

در مواردی که دندانها به متراکم کنار هم قرار گرفته اند یا بیرون زدهاند و بدون کمک لبها در دهان جا نمیگیرند، مدت زمان درمان ارتودنسی افزایش پیدا می کند. همچنین، اگر فکهای بالا و پایین با تأخیر رشد کنند یا به صورت هماهنگ رشد نکرده باشند این مدت زمان افزایش پیدا خواهد کرد. برای همین، همه بیماران از لحاظ الگوهای اسکلتی و دندانی ارزیابی میشوند تا درجه شدت مالاکلوژن آنها مشخص شود. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در طول درمان، سن است. معمولاً، نوجوانان در حال رشد نسبت به بزرگسالانی که رشدشان متوقف شده و مدتی طولانی به مشکلاتی مانند شلوغی دندانها دچار بودهاند، به مدت زمان کمتری نیاز دارند. اگر بیمار هم تا حد ممکن از برنامه درمانی پیروی کند و بهداشت را به خوبی رعایت کند، درمان ارتودنسی به سرعت انجام خواهد گرفت. نخ کشیدن دندان ها و مسواک زدن به طور روزانه، کمک میکند که دندانها سریعترین شکل ممکن حرکت کنند. پیروی کامل از برنامه درمانی با بهکارگیری کشهای لاستیکی یا سایر راهنماییهای ارائه شده توسط پزشک، به پیشرفت بسیار سریع درمان کمک خواهد کرد. البته، با رعایت تمامی این عوامل هم، اکثر بیماران مطلب ما که خواهان یک درمان کلی هستند مجبورند به مدت ۱۲ تا ۳۶ ماه از بریس استفاده کنند. لطفاً برای مشاوره به مطب ما واقع در تهرانسر مراجعه کنید تا از تمامی گزینههایی که میتوانند لبخند تازهای به شما ببخشند مطلع شوید. یکی ار کلینیک هایی که خدمات ارتودنسی دندان را به صورت کاملا حرفه ای انجام می دهد، کلینیک دندانپزشکی مبین واقع در تهرانسر می باشد. این کلینیک با بهره گیری از بهترین متخصصان دندان تهران، خدمات ارتودنسی را با قیمت بسیار مناسب انجام می دهد. برای اطلاعات بیشتر و رزرو وقت با شماره تلفن های اعلام شده در بالای سایت تماس بگیرید.

مزایای ارتودنسی دندان کدامند؟

ارتودنسی دندان برای چه کسانی است؟ در ساده ترین حالت اگر شما فردی هستید که دندان های نامنظنم، نامرتب یا ناتراز دارید و یا دو فک شما با هم هماهنگی یا همپوشانی مناسبی ندارند، نشان دهنده این است که شما نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارید. مزایای ارتودنسی دندان کدامند؟ مواردی که در بالا ذکر شد تنها برخی از مهم ترین مشکلات و ناهنجاری هایی است که نیازمند مداخله دندانپزشکی هستند و باید حتما وسایل دندانپزشکی برطرف شوند. چنانچه این مشکلات برطرف نشود به مرور زمان بدتر و بدتر می شوند. به عنوان مثال تصور کنید شما فردی هستید که بین دندان هایتان فاصله قابل توجه و زیادی وجود دارد. به مرور زمان با خوردن غذا، دندان قروچه یا مسائل دیگر، نه تنها فاصله بسته نخواهد شد، بلکه منجر به کج شدن دندان ها، افزایش احتمال پوسیدگی دندان و مشکلات لثه نیز خواهد شد. اما با برطرف کردن مشکلات نامبرده به وسیله ارتودنسی دندان می توانید هم برای همیشه از شر آن ها خلاص شوید و هم سلامتی دهان و دندان خود را حفظ کرده یا ارتقا دهید.

آنها از نوعی فولاد ضد زنگ درجه بالا ساخته شده اند.

به طور مثال درمان های ارتودنسی کودکان نسبت به ارتودنسی بزرگسالان کوتاه تر است. تنها تعداد کمی از افراد به اندازه کافی خوش شانس هستند تا با دندانهایی عالی و مرتب متولد شوند، اما روش های ارتودنسی می تواند برای شما یا فرزند شما تفاوت بزرگی را رقم بزند. متخصص شما می تواند یکی از انواع لوازم دندانپزشکی زیر را به شما توصیه کند تا مشکل تان را رفع کند. سیم های سنتی از روزهای اولیه پیشرفت زیادی کرده اند و در حال حاضر وزن و ساختار سبک تری از آنچه که فکر می کنید را دارا می باشند. آنها از نوعی فولاد ضد زنگ درجه بالا ساخته شده اند. ارتودنسی ثابت دارای براکت های فلزی هستند که با استفاده از نوعی ماده چسبنده به دندان شما متصل می شوند. براکت ها با یک ورقه نازک به یکدیگر متصل می شوند، که فشار لازم بر روی دندان ها ایجاد می کنند تا آنها را به آرامی به موقعیت صحیح خود هدایت کنند.

همچنین سن 10 تا 14 سالگی و بعد از اینکه بیشتر دندان های دائمی رشد کردند، بهترین سن شروع درمان اصلی ارتودنسی خواهد بود. اگر کودک شما در این سن قرار دارد و هنوز برای معاینه اول مراجعه نکرده اید بهتر است برای درمان به موقع و نتایح بهتر در این دوره زمانی مراجعه صورت بگیرد. همچنین در هر سن دیگری، حتی در بزرگسالی نیز می تواند تمام درمان های ارتودنسی دندان را انجام داد و محدودیت خاصی در این خصوص نداریم. اگر شما شخصی 40 ساله با دندان های مرتب هستید و تاکنون با یک ارتودنتیست صحبت نکرده اید، بهترین سن ارتودنسی برای شما همین 40 سالگی است. طول دوره درمان کامل ارتودنسی چقدر است؟ به طور کلی درمان های دندانپزشکی برای مرتب کردن دندان ها جزء طولانی ترین پروسه ها در نظر گرفته می شوند. مدت زمان ارتودنسی دندان نسبتا طولانی و بسیار متغییر است. به طور میانگین طول دوره درمان جهت منظم شدن دندان ها 1.5 سال در نظر گرفته می شود.

برخی از افرادی که دچار آسم و یا سابقه شکستگی دندان هستند، احتمال دارد تا در حین درمان ارتودنسی دچار تحلیل طول ریشه شوند. البته متخصص ارتودنسی به خوبی چنین شرایطی را در نظر گرفته و راهکارهایی را برای جلوگیری از بروز این عارضه انجام خواهد داد. ارتودنسی دندان یک روش درمانی طولانی مدت بوده که در حدود 1 الی 3 سال زمان می برد. البته زمان دقیق آن با توجه به شرایط بیمار، نوع و شدت ناهنجاری، سن بیمار و بر اساس نظر ارتودنتیست تعیین می گردد. اگر درمان به دست دندانپزشکی که تخصص ارتودنسی را ندارد، سپرده شود، در حین درمان و بعد از آن مشکلات بسیار زیادی برای بیمار ایجاد می شود. به همین دلیل است که همواره توصیه می شود تا در مرحله اولیه و قبل از شروع درمان، در انتخاب متخصص ارتودنسی نهایت دقت و توجه را داشته باشید. شما باید متوجه شوید که مشکل کارتان چیست و با کمک چه روشی می توانید آنچه که مورد نظرتان است را به دست بیاورید.

که در مجموع به زبان ساده می شود صاف و منظم کردن دندان ها.

در این مقاله سعی کرده ایم هر آنچه که می بایست مراجعان و افراد نیازمند به ارتودنسی دندان درباره آن بدانند را به زبانی مشکلات دندان مصنوعی ساده توضیح دهیم. با خواندن مقاله، دید بهتری درباره ارتودنسی و ارتودنتیستها به دست خواهید آورد. ارتودنسی دندان یکی از قدیمی ترین رشتههای دندانپزشکی است که به طور اختصاصی به بهبود یا اصلاح موقعیت دندان ها و فکین می پردازد. در واقع خود واژه ارتودنسی یک واژه بسیار قدیمی با ریشه یونانی است که از دو جزء ساخته شده؛ ارتو به معنی “راست و درست” و ادون به معنای “دندان”. که در مجموع به زبان ساده می شود صاف و منظم کردن دندان ها. این سادهترین تعریف برای این واژه است. جالب است که در زبان پارسی باستان به افرادی که موقعیت دندان ها را اصلاح می کردند ارتا دندان پزشک گفته می شده است. متخصص ارتودنسی دندان که به آن ارتودنتیست هم گفته می شود یک دندانپزشک متخصص است که با گذراندن دورههای خاص و تخصصی، مجوز تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات یا نامنظمی های دندان و ناهنجای های فکی را دریافت می کند.

  • دندانپزشکی اورژانسی
  • رادیولوژی دهان و فک و صورت
  • لمینیت سرامیکی
  • لمینیت آی پی اس
  • دندانپزشکی مجتمعی

اگرچه ارتودنسی اغلب در دوران کودکی استفاده می شود اما بریس ها فقط مخصوص کودکان نیستند. بریس ها در واقع برای هر کسی که علاقه مند به بهبود دندان های خود است ، می باشد. درمان ارتودنسی بزرگسالان در حال تبدیل شدن به یک شکل بسیار رایج در دندانپزشکی زیبایی است ، زیرا بسیاری از افراد مایل به حفظ دندانهای طبیعی خود هستند. 3 روش برای انجام ارتودنسی نامرئی وجود دارد. یک مورد سیستم لینگوال است که در این روش براکت های ارتودنسی در پشت دندان های فک بالا و پایین چسبانده می شود. این سیستم ارتودنسی به دلیل مزاحمت های فراوان برای زبان هنگام تکلم و غذاخوردن و نیز به دلیل شکسته و کنده شدن هنگام شستن دهان چندان عملی نبوده و پیشنهاد نمی شود. ویژگی این نوع ارتودنسی قابلیت برداشتن و گذاشتن آن است. اما استفاده از این روش به این معنا نیست که فرد هر زمان دلش خواست از آن استفاده کند. در این روش نیز فرد باید دست کم 18 ساعت به طور پیوسته آن را در دهان قرار دهد.

  • کج بودن یک یا چند دندان جلو
  • ازدحام یا شلوغی دندان ها
  • درمان های ترمیمی: پر کردن دندان، کشیدن دندان
  • با ۳۰ سال سابقه دندانپزشکی در آمریکا و ایران
  • نیش باز یا اپن بایت (Open bite)

همه افراد دندان هایی صاف و منظم را دوست دارند، اما برخی از افراد نمی توانند ظاهر ارتودنسی با براکت های فلزی را تحمل کنند. براکت سرامیکی (ceramic braces)، جایگزین بسیار مناسبی برای بریس فلزی در نظر گرفته شده است که در ادامه مقاله به طور کامل به بررسی ارتودنسی دندان با بریس های سرامیکی می پردازیم. یکی از روش های نوین علم دندانپزشکی که برای اصلاح ناهماهنگی دندان ها، ارتودنسی سرامیکی می باشد. این روش درمانی، عملکردی مشابه با ارتودنسی براکت های فلزی دارد، با این تفاوت که در این روش به جای براکت فلزی از براکت های سرامیکی و مواد کامپوزیتی که دقیقا همرنگ دندان ها بوده، استفاده می شود. این براکت ها بسیار ظریف بوده و ظاهر زیباتری نسبت به براکت های فلزی دارد. بسیاری از افراد که به هر دلیلی تمایل استفاده از براکت های فلزی را ندارند، برای اصلاح مشکلات دندانی خود می توانند از این ارتودنسی بریس های سرامیکی بهره ببرند. کاندیدای مناسب ارتودنسی سرامیکی چه افرادی هستند؟


[ بازدید : 28 ]
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران زمین است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]